— Sparer tid ute på oppdrag med Kuba IK

NYHETER Den erfarne serviceelektrikeren John Terje Randeberg i Rogaland Elektro har utført el-kontroller i nesten 20 år. Det har aldri vært enklere enn det er nå – med skybasert app fra Kuba i lommen går kontrollene raskere og er mer oversiktlig både for ham selv og kundene.
tirsdag 3 november 2020

Annonsørinnhold produsert av Ahlsell

— I Rogaland Elektro sier vi at «kunden er sjefen»,og for kunden er kostnad og hurtig utførelse veldig viktig. Kuba IK gjør at vi kan levere mer kostnads-effektive el-kontroller enn før. Samtidig opplever både vi og kundene at el-kontrollen blir mer oversiktlig, innleder Randeberg.


Gjør Kuba til sitt eget verktøy

Randebergs lange erfaring med el-kontroller på bygg betyr at han over lang tid har opparbeidet seg gode rutiner og arbeidsmetodikk som sikrer et godt resultat. Nye systemer kan dermed være skummelt, men heldigvis har Randeberg og kollegene endringsvilje som en av sine viktigste verdier.

— Det vil alltid være en frykt for at det går med masse tid til oppstart, opplæring og tilpasning når man tar i bruk nye systemer. Med Kuba har jeg hatt stikk motsatt opplevelse. Alt var veldig enkelt fra første stund, og jeg har i tillegg fått tilpasset systemet til mine personlige preferanser fortløpende, sier Randeberg.

Raske endringer

Da Randeberg tok i bruk Kuba-modulen for el-kontroll tidligere i år, ønsket han noen endringer for at verktøyet skulle passe hans egne rutiner best mulig.

— Support svarer med en gang og gjør også endringer med en gang. Står jeg fast er løsningen der med en gang jeg får snakket med dem. Jeg opplever at systemet stadig blir bedre og bedre – og at det skjer i tråd med de ønskene jeg har.

Tilpasset både elektrikeren og kunden

For ham har det vært spesielt viktig at funksjonalitet som har vært viktige for kundene, også ble bevart da de gikk over til nytt system.

— Jeg fikk inn mine egne kontrollister, og jeg fikk laget den slik kundene vil ha det og slik jeg er vant til – helt enkelt. Min oppgave er å avdekke avvik og feil i el-anlegget – men også å gjøre det så enkelt som mulig for kundene å følge opp avvikene, sier Randeberg, som også er imponert over brukergrensesnittet.

— Jeg er overrasket over hvor enkelt alt er. Alt jeg trenger er bare et lite klikk unna til enhver tid.

Enklere kundeoppfølging

Samhandlingen med kundene opplever han som svært enkel.

— Kunden kan gå inn i Kuba å sjekke selv om de ønsker det – og alt er samlet på ett sted. For 20 år siden jobbet vi med papirlapper med håndskrift, signering av dokumenter frem og tilbake og bilder som måtte redigeres og ettersendes. I Kuba legger jeg inn alt på ett sted, så finner både jeg og kunden alt vi trenger i etterkant. At alt lagres i skyen i stedet for lokalt på mobilen eller nettbrettet er også genialt, da vet vi at alt er trygt lagret for ettertiden.

Gratis å bli medlem

Interessert i Kuba IK i arbeidshverdagen? Bli medlem i Ahlsell Partner i dag – det er helt gratis!

Send søknad om medlemskap her 

Naviled
Partnere
Schneider Partnere
Lighthouse Partnerlogo
Partnerlogo
ABB
Partnerlogo
Vanpee Partnere
Partnerlogga
ANNONSE
Namron twistline