NYHETER

Eliaden-debutant med sans for ­annerledeshet

NYHETER - Det skjer mye på belysning og lysstyring. Samtidig stilles det stadig større krav til produktene, sier salgssjef David Aaserud hos lysprodusenten Q-Light i Kristiansand.
mandag 28 mai 2018
- For tiden er det LED-belysning og
smarthus som gjelder, sier salgssjef
David Aaserud i Q-Light. Foto: Q-Light

Bedriften, som ble etablert i 2012, debuterer i år som Eliade-utstiller.

- Vi baserer virksomheten på kvalitet, design og miljøvennlighet til en konkurransedyktig pris. Hovedsatsingsområdet er belysning og lysstyring til bolig- og leilighetsprosjekter.

- For tiden selger vi mye downlights og enkle, bluetoothbaserte lysstyringssystemer som styres med app på mobilen. Vi leverer også tradisjonelle dimmeløsninger. Q-Light utvikler og designer alle produkter selv, og følger prosessen fra idé til ferdig produkt. At produktene blir designet og tilpasset i Norge, skal sikre en positiv opplevelse fra montasje til sluttkunde.

- Hva er bakgrunnen for Eliade-deltakelsen?

- Dette er et viktig utstillingsvindu. Her kan vi nå mange på kort tid. Det sparer oss for mye reising. Vi regner med å knytte mange kontakter og få nye kunder og leads å følge opp. Elinstallatører og elektromontører er hovedmålgruppen. Vi forventer en merkbar, positiv effekt av å delta på Eliaden.

- På messen skal vi også lansere en ny gyro-downlight med eyeball-teknologi. Siden dette er helt nytt, er vi veldig spente på mottakelsen. Dessuten skal vi vise nye armaturer med duocolor-teknologi, som gjør det mulig å velge lysfarge på lampen. Det er ikke nødvendig å velge fargetemperatur før armaturen blir kjøpt.

Krevende marked
Aaserud forteller at det for tiden er LED-belysning og smarthus som gjelder.

- Konkurransen i lysbransjen er tøff. Det stilles stadig større krav til oss som leverandør. Markedet krever at produktene skal yte mer. Kundene forventer lavere strømforbruk og økt ytelse og lysmengde.

- Q-Light har mange ideer. På Eliaden får de besøkende se mange av produktene våre for første gang. De får også en sniktitt på hva som kommer utover høsten.

- Helt fra starten har vi hatt en positiv økonomisk utvikling. Målsettingen er å vokse. Dette er ingen selvfølge. Nøkkelen til suksess er hardt arbeid. Kontinuitet i det vi holder på med og langvarige kundeforhold er avgjørende for å lykkes. Det er viktig at kundene har tillit til våre produkter. Kvalitet må stå i sentrum.

- Vi ønsker å være en toneangivende aktør i markedet, og et friskt pust i bransjen.

kampanjeZenit
Partnere
Partnerlogo
Stanse fabrikken
ABB
Partnerlogo
Vanpee Partnere
Partnerlogga
ANNONSE
Energismarte bygg