Setter bærekraft i sentrum med ny grafisk profil

NYHETER Ny logo og full overhaling av den grafiske profilen skal bidra til å posisjonere GK Gruppen som et klimaforbilde, og en pådriver for at byggenæringen skal ta sin del av ansvaret for det grønne skiftet.
torsdag 4 mars 2021
konsernsjef Kim Robert Lisø i GK Gruppen. 
Foto: GK 

- I vår konsernstrategi tar vi ansvar for å skape bedre og mer innovative og lønnsomme løsninger for kundene, og være en god og utviklende arbeidsplass for våre ansatte. Vi skal arbeide smart og utnytte vår tverrfaglige kompetanse og ta vår del av ansvaret for å sikre et bedre klima, sier konsernsjef Kim Robert Lisø (bildet) i GK Gruppen. 

- I rebrandingen av konsernet har det vært viktig å ta med seg bærekraftperspektivet, sier Guro Steine, direktør for kommunikasjon og bærekraft i GK Gruppen.  

- Vi oppfordrer til ikke å kaste materiell som fungerer, og ikke er "brukt opp". GK er også opptatt av å velge leverandører som med en tydelig miljøprofil viser at de har stor bevissthet på produksjon, material­bruk, transport, resirkulering og avfallshåndtering. 

- Eksempelvis har vi utfordret leverandører av arbeidsklær til å etablere returordninger for brukt tøy. Dessuten begrenser vi mengden folie på servicebiler og har tilpasset designet slik at det blir minst mulig kapp, og tenker sirkulært i arbeidet med å skifte fasadeskilt på mer enn 80 avdelinger i Skandinavia. 

Downlight
Partnere
Elektro importören
ABB
Partnerlogo
Vanpee Partnere
Partnerlogga
ANNONSE
Namron
ANNONSE
Nelfoskolen webinar