Ny digitaliseringskontrakt til Posten
Med en ny avtale med Digitaliseringsdirektoratet fortsetter Posten å levere digitale signeringstjenester til offentlig sektor.
- Vi leverer signeringstjenester til hele Norge, sier Thomas Mathisen, leder for Digipost Foto: Posten
Disse blir brukt av mer enn 660 offentlige virksomheter, etater og kommuner.
– Vi er veldig fornøyde med å få kontrakten. Kontinuitet er viktig for å skape stabilitet og forutsigbarhet både for offentlig sektor og innbyggerne som møter offentlige tjenester, sier Thomas Mathisen, leder for Digipost.
– Signicat er en viktig samarbeidspartner for oss. De er ledende på digitale signaturer og identitet i Europa. Kombinasjonen av vår posisjon i det norske markedet, og deres kompetanse gir en signeringsløsning i toppklasse.
Country Manager Petter Iversen i Signicat Norge fremhever at dette er en komplisert kontrakt.
– Vi videreutvikler våre løsninger kontinuerlig, og skal sørge for at både offentlig sektor og privatmarkedet i Norge får Europas beste signeringstjeneste.
Kan brukes av alle
Mathisen opplyser at Posten også vokser i privatmarkedet.
– Stadig flere selskaper bruker tjenesten til inngåelse av avtaler. Det samme gjelder privatpersoner, der kontrakter for husleie og bilkjøp er blant de mest signerte dokumentene. Digipost er hele Norges signeringstjeneste.