Øker på service

Forside

Elmagasinet.no,mobil-logo i toppen
Søk Personvern og informasjonskapsler Ansvarlig redaktør

Øker på service

– I tredje kvartal i år økte vi nettoomsetningen på service med seks prosent. Dette området utgjør nå 59 prosent av virksomheten vår, sier adm. direktør Tore Bakke i Bravida Norge. 

Adm. direktør Tore Bakke i Bravida Norge fastslår at service utgjør 59% av omsetningen i konsernet Foto: Bravida

– Vi er selektive med hvilke prosjekter vi går inn i. Lønnsomhet blir prioritert foran volum. Dette, kombinert med mindre byggeaktivitet, resulterer i at ordreinngangen er redusert med 13 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Vi arbeider med mange spennende prosjekter som vi håper blir realisert, sier adm. direktør Tore Bakke (bildet) i Bravida Norge. 

– Integrasjonen av Thunestvedt-konsernet går som planlagt. Vi har funnet felles lokaler for vår samlede virksomhet i Bergen, og besluttet ny organisering som gjelder fra 1. mars 2025. Selv om lønnsomhetsviklingen i selskapet går bedre enn planlagt, trekker den ned marginen for Bravida Norge med rundt 0,2 prosent. 

– Vi har også gjennomført den årlige HMS-uka. Dette er en viktig arena for å bygge kultur for blant annet sikkerhet, og et viktig bidrag til at vår H-verdi ikke er høyere enn 1,35. 

– Hittil i år er nettoomsetningen økt med sju prosent sammenlignet med året før, samtidig som marginen på underliggende drift er forbedret. 

Les mer om følgende emner: