annonse

Dieselelektrisk fremdriftssystem 

Ulstein Verft er i gang med å utruste et nytt havvindskip (CSOV) til rederiet BS Offshore. Dette gjelder både sikring, maling, rørlegging, installasjon av utstyr, elektroarbeid og systemintegrasjon.

Det nye havvindskipet til BF Offshore får et dieselelektrisk fremdriftssystem med stor batterilagring 

Dieselelektrisk fremdriftssystem 

Ulstein Verft er i gang med å utruste et nytt havvindskip (CSOV) til rederiet BS Offshore. Dette gjelder både sikring, maling, rørlegging, installasjon av utstyr, elektroarbeid og systemintegrasjon.

Skipet er utviklet for »walk-to-work»-operasjoner (W2W), der personell går over en bevegelseskompensert gangbru fra fartøyet til en vindturbin.  

Nybygget er en del av TWIN X-STERN CSOV-serien, som ifølge Ulstein Verft gir høy operasjonell drift og gode sjøegenskaper. 

Adm. direktør Matthias Müller i BS Offshore fremhever at skipet er designet med tanke på effektivitet, trygghet og bærekraft. 

Fartøyet får et dieselelektrisk fremdriftssystem med stor batterilagring, som bidrar til å redusere miljøavtrykket. Det er også forberedt for metanol som et fremtidig drivstoff. Skipet, som skal leveres i år, har plass til et mannskap på 132 personer. 

Dette er Ulstein Verft sitt femte W2W-fartøy til BS Offshore, som alle er designet av Ulstein Design & Solutions. 

Les mer om følgende emner:

annonse