Dieselelektrisk fremdriftssystem

Det nye havvindskipet til BF Offshore får et dieselelektrisk fremdriftssystem med stor batterilagring
Dieselelektrisk fremdriftssystem
Skipet er utviklet for »walk-to-work»-operasjoner (W2W), der personell går over en bevegelseskompensert gangbru fra fartøyet til en vindturbin.
Nybygget er en del av TWIN X-STERN CSOV-serien, som ifølge Ulstein Verft gir høy operasjonell drift og gode sjøegenskaper.
Adm. direktør Matthias Müller i BS Offshore fremhever at skipet er designet med tanke på effektivitet, trygghet og bærekraft.
Fartøyet får et dieselelektrisk fremdriftssystem med stor batterilagring, som bidrar til å redusere miljøavtrykket. Det er også forberedt for metanol som et fremtidig drivstoff. Skipet, som skal leveres i år, har plass til et mannskap på 132 personer.
Dette er Ulstein Verft sitt femte W2W-fartøy til BS Offshore, som alle er designet av Ulstein Design & Solutions.