Fornøyde utstillere 

Forside

Elmagasinet.no,mobil-logo i toppen
Søk Personvern og informasjonskapsler Ansvarlig redaktør

Fornøyde utstillere 

Tidligere var det kø for å være utstiller på Elsikkerhets­konferansen til Nelfo. Med navne­bytte og videreføring av konseptet ble det i år rekordmange utstillere. Elmagasinet har snakket med fire av de 30 leverandørene, som alle er fornøyde med deltakelsen.

- På Nelfo-konferansene får vi nyttige tilbakemeldinger, sier Key Account Managerne Kristian Svendsen og Nina Rogan i Tripletex Foto: Laila Sandvold Macdonald

– Elinstallatørene er en viktig kundegruppe for oss. Derfor er vi ofte med som utstiller på konferansene til Nelfo. Både eksisterende og potensielle kunder har vært innom, sier Key Account Managerne Nina Rogan og Kristian Svendsen i regnskapsprogramleverandøren Tripletex.  

– At vi har integrasjon til flere andre leverandører, bidrar til å gjøre hverdagen enklere for brukerne. Vi leverer løsninger både for regnskapsførere og selskaper som tar regnskapet selv, forteller Rogan.  

– På konferansene får vi blant annet tilbakemeldinger om hvordan vi kan gjøre løsningene våre bedre. Her er det alltid leads å følge opp.  

EU-krav god drahjelp

Også salgssjef Geir Håvik i function Products sier at de deltar på Nelfo-konferanser. 

– De som vil møte fremtidens marked må tilby smarthus og styringssystemer. Her gir energikravene til EU god drahjelp. Elinstallatørene må samarbeide med dem som har produktene som trengs, sier Håvik, som fremhever at de er opptatt av produktutvikling. 

– Vi har utviklet oss fra en liten gründerbedrift til en omsetning på 80 millioner kroner i 2022. Med etterdønninger etter koronapandemien og mangel på komponenter var dette egentlig et krevende år. At vi tok inn ekstra mye på lager har gitt god omsetning. 

– Vi har hatt bra besøk. Det er kjekt å sette ansikt på stemmer vi kun har hørt på telefon. Den sosiale faktoren er viktig. 

Håvik er ikke alene om å synliggjøre function Products denne dagen.  

– Vi er i gang med å etablere oss i Sverige. Derfor har vi stand på Elfack i Gøteborg denne uken. Vi skal erobre nabolandet. 

– Vi er opptatt av den sosiale faktoren, fastslår salgssjef Geir Håvik i function Products 
Foto: Laila Sandvold Macdonald 
Alltid med

Salgsingeniørene Nikko Segersten og Roy Jensen i Malthe Winje Automasjon forteller at å delta på konferansen og messer er en sentral del av markedsføringsarbeidet.  

– Vi er på konferansen for å vise hvem vi er, og produktbredden vår som omfatter alt fra maskinvare til skyløsninger. Besøket har vært bra. Selv om pausene er litt korte, har vi fått snakket med både kjente og ukjente. Vi er nok på plass igjen på neste konferanse. 

For salgsingeniørene Roy Jensen (t.v.) og Nikko Segersteen i Mathe Winje Automasjon er deltakelser på konferansen og messer en sentral del av markedsføringsarbeidet Foto: Laila Sandvold Macdonald
Må synes i miljøet

Distriktssjef Øyvind Røed i Varmecomfort fastslår at elinstallatørene er en viktig kundegruppe. 

– Disse møter vi på Nelfo-konferansene, der vi må være synlig. 

– I år har vi også presentert nyheten om at vi har et eget smarthussystem i startgropen. Det skal blant annet styre mot strømprisene, for å redusere strømkostnadene.  

– Vi har hatt bra besøk. På slike konferanser pleier vi alltid å få noen potensielle kunder på blokken. 

Distriktssjef Øyvind Røed i Varmecomfort regner med å dra hjem fra konferansen med potensielle kunder på blokken 
Foto: Laila Sandvold Macdonald 

Les mer om følgende emner: