Full fart i 2022
– Gjennom hele fjoråret har det vært stor aktivitet. For å håndtere denne etterspørselen har vi økt antall ansatte med 20 prosent til 50. Det er spesielt det profesjonelle markedet som går veldig bra, sier adm. direktør Tord Christensen i Signify Norge.
I fjor fikk Signify Norsk Lyspris i åpen klasse for kunstinstallasjonen 2PIAN
– Vi ser positivt på 2023. EU-reguleringer som forbyr konvensjonelle lyskilder (RoHS-direktivet) vil skape stor aktivitet for oss. Rehabilitering vil nok være en dominerende faktor i vårt marked de neste årene. Høye strømpriser gjør LED-bytte til et enkelt valg.
Usikker på konsumentmarkedet
– Når det gjelder konsumentdelen er vi usikre. Folk bruker mindre penger. Det tror vi også de vil gjøre i 2023. Samtidig lanserer vi nye løsninger som Wiz, som vi har store forhåpninger til.
– Dessuten er vi veldig stolte over at vi fikk Norsk Lyspris 2022 i åpen klasse for kunstinstallasjonen 2PIAN. Den ble vist på Oslo Fjord Lysfestival, der den skapte stor begeistring.
Nye lyskilder
– Vi fikk også vår første kontrakt på lys som en tjeneste i Norge. Her avtaler vi ytelsen et lysanlegg skal oppnå for kunden istedenfor å selge produkter. Dette er et viktig prinsipp, og en forretningsmodell for å sikre lengst mulig levetid og bærekraft for våre kunder.
– Vi har også lansert de første lyskildene (T8 og E27) som oppfyller EU sine nye energikrav for A-klassifisering.