Kjøper mye mobildata
Tall fra Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser at ved utgangen av 2025 hadde mer enn hver tredje nordmann et mobilabonnement med en datapakke på mer enn 100 GB.
Datapakker på mer enn 100 GB i måneden er mest populært blant nordmenn
Kjøper mye mobildata
Tall fra Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser at ved utgangen av 2025 hadde mer enn hver tredje nordmann et mobilabonnement med en datapakke på mer enn 100 GB.
– Stadig flere velger store datapakker. Når mobildekningen er god, og folk bruker mobilen til alt uansett hvor de er, er det naturlig at også databruken skyter fart, sier seksjonssjef Inger Vollstad i Nkom.
Fra 2022 til 2025 har de største datapakkene økt fra 13 til 34 prosent av abonnentene. Samtidig viser statistikken at etterspørselen etter de mindre datapakkene i privatmarkedet på 1-5 GB, det siste året har hatt en salgsnedgang fra 17 til ni prosent.

