annonse

Micro Matic blir Function 

- Etter 55 år i elektrobransjen og med en omsetningsøkning i fjor på 25 prosent, har vi både skiftet navn og fornyet oss med nye produktområder og ny merkevare, sier adm. direktør Kjetil Kaldestad i Function.

- Vi har skiftet navn, og fornyet oss med nye produktområder og ny merkevare, sier adm. direktør Kjetil Kaldestad og Marlene Haagensen, leder for Marked og eCom, i Function

Micro Matic blir Function 

- Etter 55 år i elektrobransjen og med en omsetningsøkning i fjor på 25 prosent, har vi både skiftet navn og fornyet oss med nye produktområder og ny merkevare, sier adm. direktør Kjetil Kaldestad i Function.

– De siste årene har vi gjennomført fire oppkjøp som har gitt oss et bredt spekter av nye produkter, løsninger og kompetanse. Med de to siste oppkjøpene i fjor har vi en omsetning på rundt 700 millioner kroner. 

– Omsetningsøkningen i fjor er i hovedsak drevet av vekst på energi og automasjon, og satsingen på lysmarkedet. Stadig flere kunder ser de positive effektene av å samle leveransene på automasjon, ventilasjon og energi. Derfor har vi stor vekst på flerfaglige prosjekter. 

Nytt hovedkontor

– Samtidig som vi er positive til energi- og automasjonssegmentet, tror vi at privatmarkedet for installasjon blir krevende. Vi deler markedets oppfatning om at byggevirksomheten vil øke i 2025. For oss vil effektene av dette komme fra andre halvår. 

– Vi er en flerfaglig og kompetent samarbeidspartner som setter kundens behov og opplevelser i sentrum. Slik skal veien til fremtidssikre bygg og infrastruktur bli bedre med Function. Vi har også flyttet til nye kontorer i Sandvika, og skal etablere et nytt logistikksenter for våre produkter.  

– Rebrandingen og navneendringen viser fornyelse og tilpasning til fremtidige behov. 

Endring av merkevare

Marlene Haagensen, leder for Marked og eCom i Function, sier at med nytt navn og merkevare, har selskapet laget en ny logo.  

– Logosymbolet er en stilisert F, mens fargen er lilla. F-en står for fart, frem­overlent, fremdrift og funksjon. Vi har også skapt en fargepalett, som blander energisk rødt og trygt blått til en lilla glød som underbygger oss som en modig utfordrer i bransjen. 

Norskeid

Kaldestad fremhever at oppkjøpene styrker selskapet sin markedsposisjon.  

– Vi liker å påstå at ingen tar kundeopplevelse mer alvorlig enn oss. 

– Med hovedkontor i Asker og kontorer i Bergen, Bø, Fredrikstad, Trondheim og Vear er ambisjonen å bli det ledende teknologiselskapet på elektrifisering, energieffektivisering og styring av bygg og infrastruktur i Skandinavia.  

– Selskapet er helnorsk og eid av Aars-gruppen, som blant annet har Møller Bil, Møller Eiendom, OneCo og Onitio i porteføljen. 

annonse