annonse

Milliard­investering i helsebygg 

Sørlandet sykehus og Kristiansand kommune har inngått en kontrakt med Veidekke om oppføring av et felles akuttbygg og helsehus på Eg i Kristiansand.

Sørlandet sykehus og Kristiansand kommune investerer drøyt 1,3 milliarder kroner i et felles akuttbygg og helsehus Illustrasjon: Bølgeblikk Arkitekter

Milliard­investering i helsebygg 

Sørlandet sykehus og Kristiansand kommune har inngått en kontrakt med Veidekke om oppføring av et felles akuttbygg og helsehus på Eg i Kristiansand.

Total­entreprisen har en prislapp på drøyt 1,3 milliarder kroner ekskl. mva. 

– I samspillfasen har vi utviklet gode løsninger som skal gi pasienter, ansatte og pårørende et moderne og effektivt bygg med høy kvalitet, sier konsernsjef Jimmy Bengtsson i Veidekke. 

Sørlandet sykehus og Kristiansand kommune er byggherrer for sine respektive deler av prosjektet på henholdsvis 14 000 m2 og 6 000 m2. 

– Veidekke, deres rådgivere og arkitekter har det best mulige grunnlaget for byggingen, sier administrerende direktør Nina Mevold ved Sørlandet sykehus. 

Byggearbeidet, som har startet, skal være ferdig i fjerde kvartal 2029. 

Les mer om følgende emner:

annonse