Milliardinvestering i helsebygg
Sørlandet sykehus og Kristiansand kommune investerer drøyt 1,3 milliarder kroner i et felles akuttbygg og helsehus Illustrasjon: Bølgeblikk Arkitekter
Milliardinvestering i helsebygg
Totalentreprisen har en prislapp på drøyt 1,3 milliarder kroner ekskl. mva.
– I samspillfasen har vi utviklet gode løsninger som skal gi pasienter, ansatte og pårørende et moderne og effektivt bygg med høy kvalitet, sier konsernsjef Jimmy Bengtsson i Veidekke.
Sørlandet sykehus og Kristiansand kommune er byggherrer for sine respektive deler av prosjektet på henholdsvis 14 000 m2 og 6 000 m2.
– Veidekke, deres rådgivere og arkitekter har det best mulige grunnlaget for byggingen, sier administrerende direktør Nina Mevold ved Sørlandet sykehus.
Byggearbeidet, som har startet, skal være ferdig i fjerde kvartal 2029.

