Økt salg av grønne løsninger
– Selv om vi merket leveranseutfordringene ble 2021 et positivt år. Med en god logistikkoperasjon har de fleste av våre kunder fått varene sine, sier adm. direktør Tord Christensen i Signify Norge.
Signify selger stadig flere 3D-printede armaturer
– Vår satsing på grønne løsninger gir resultater. Salget av våre 3D printede armaturer, sirkulære løsninger og hortikultur har økt mye. Dette gjelder også Philips Hue for lysstyring i boliger.
– Med stor etterspørsel etter våre produkter og løsninger ansatte vi i fjor flere nye medarbeidere, slik at vi kan være enda mer aktive i markedet.
– I september i fjor markerte vi ettårsdagen for at vi ble et karbonnøytralt selskap. Med tanke på at bærekraft er et høyt prioritert område, er det hyggelig at mange ser på oss som foregangsselskap.- Sammen med bransjen involverer Signify seg i lokale prosjekter for å utforske mer bærekraftige forretningsmodeller, digitalisering og sirkulære løsninger. For å sikre at byggenæringen tar sin del av bærekraftansvaret må bransjeaktørene arbeide annerledes.
Nytt hovedkontor
– I fjor høst flyttet vi inn i våre nye kontorlokaler i Oslo. Selv om hjemmekontor har fungert bra, var det bra å møte hverandre og kunder igjen. Å vise kunder våre løsninger i Norges kanskje smarteste bygning gir energi. Vi håper på mange besøk i 2022.
– I mange av våre prosjekter er det vanlig med 3D printede armaturer. Her er karbonavtrykket redusert med minst 50 prosent. Armaturene blir blant annet produsert i store fabrikker i Europa.