«Podder» om stolthet til elektrikeryrket
– Målsettingen med postkasten «Elektrokanalen» er å få enda flere til å bli elektrikere, og at de som arbeider i bransjen skal bli enda mer stolte av faget sitt, sier adm. direktør Terje Lillemo og leder for strategi og forretningsutvikling Brage Stenberg Johnsen i CTM Lyng.
Terje Lillemo (t.v.) og Brage Stenberg Johnsen i CTM Lyng klare for en ny episode av Elektrokanalen
En gang i uken setter de seg foran mikrofonene for å skape stolthet på vegne av en hel bransje.
Sammen med 34 gjester har de to i 41 episoder snakket om blant annet bærekraft, elektrifisering og energieffektivisering. Medprogramleder og selvutnevnt redaktør Johnsen forteller at podkasten er godt mottatt.
– På ett år har vi gått fra å mase på folk vi kjenner om å delta, til å få forespørsler fra ivrige lyttere som lurer på om de kan få lov til å være med som gjester.
Et lite bidrag for å redde verden
Lillemo fastslår at siden den første episoden i fjor sommer har det skjedd mye.
– Nordmenn har fått strømsjokk, samtidig som Europa er i en nærmest uløselig energikrise. Det har ført til at vanlige folk forstår hvor viktig det er å spare strøm, både for lommeboka og miljøet.
Lillemo og Stenberg Johnsen sier at podkasten er et lite bidrag for å få fart på elektrofiseringen samfunnet må gjennom for å nå bærekraftmålene.
– Det er nærmest blitt et kall for oss å snakke med fagfolk som kan være med å framsnakke mulighetene og løsningene elektrobransjen tilbyr.