Raskere informasjonsflyt
– Å utvikle digitale løsninger som skal effektivisere driften og lønnsomheten hos medlemmene er et prioritert satsingsområde. Vårt nyeste verktøy her er en KI-basert chatbot, som gir direkte tilgang til informasjon på en rask og enkel måte. Den er også tilpasset mobilapp og smartklokke, sier Eirik Remo, fagsjef HMS i NHO Elektro.
NHO Elektro har utviklet en KI-basert chatbot, som skal sørge for effektiv informasjonsinnhenting
– Med det nyeste på kunstig intelligens svarer den på spørsmål, og veileder brukerne gjennom komplekse prosesser.
Kraftig søkemotor
– En kraftig søkefunksjon henter informasjon direkte fra våre websider, som dokumenter, artikler og veiledninger. I stedet for å lete gjennom flere sider selv, kan brukerne stille spørsmål for eksempelvis å bli linket til ønsket informasjon.
– I motsetning til tradisjonelle støtteløsninger er chatboten tilgjengelig døgnet rundt. Brukerne får hjelp når de trenger det, enten det er tidlig på morgenen, sent på kvelden eller midt i en travel arbeidsdag. Det er også lagt vekt på enkel og intuitiv bruk.
Alltid oppdatert
– Siden chatboten henter informasjon direkte fra våre websider, er den alltid oppdatert med den nyeste informasjonen på blant annet lover, standarder og forskrifter som er viktig for den daglige driften.
– Chatboten skal bidra til å forbedre medlemstjenestene til NHO Elektro. Med denne løsningen bruker elinstallatørene mindre tid på å søke etter informasjon. Vi oppfordrer dem til å prøve det nye KI-verktøyet.