Trigger leserne med nye hjemmesider

Forside

Elmagasinet.no,mobil-logo i toppen
Søk Personvern og informasjonskapsler Ansvarlig redaktør

Trigger leserne med nye hjemmesider

– Med nye hjemmesider blir det mer innhold og aktivitet. Dette er en mye mer ”kompakt” og leservennlig utgave. Vi gleder oss til å lansere den nye informasjonskanalen, som går på ”lufta” idag, sier ansvarlig redaktør Bjørn Spjutøy og salgssjef Svein Arnesen i Elmagasinet.

Nye hjemmesider

PÅ ”LUFTA”. Premiere for nye elmgasinet.no

– Denne satsingen skal styrke vår posisjon som den ledende informasjonskanalen for elinstallasjonsbransjen i Norge. 

Total omlegging

 – Vi skal skape liv på de nye hjemmesidene. Her skal det hele tiden skje noe. Det skal vi blant annet gjøre med å sette søkelyset på aktuelle tema som solenergi, batteriløsninger, lading av elbiler, smarthusløsninger, elektrifisering, digitalisering og hvordan markedet utvikler seg. Spjutøy sier at de nye nettsidene er en total omlegging fra de gamle.  

– Det er lagt stor vekt på ”frisk” layout, stram redigering av innholdet og fleksibilitet når det gjelder bruk av bilder, linker, videoer og annonser. Her er det mange muligheter. 

Tar pulsen

– De som søker informasjon på nettet forventer ferske nyheter. Dette krever at vi tar pulsen på bransjen. Her er redaksjonen avhengig av tilbakemeldinger fra lesere både hos Nelfo-medlemmer, leverandører, produsenter, grossister, rådgivende ingeniører, byggentreprenører, myndigheter og skoleverket. Tips oss. 

Mer klikk

Arnesen fastslår at Nelfo satser sterkt på å utvikle digitale løsninger, som eksempelvis webinarer og Nelfo-sky.  

– Dette følger også Elmagasinet opp. I tillegg til nye hjemmesider lager vi et nyhetsbrev i forbindelse med utgivelsen av hver utgave. Det gjør vi ti ganger i året. Også dette produktet har fått en kraftig ansiktsløfting. Vi har strammet designet og lagt inn annonser, videoer og flere klikkbare saker. Dette har resultert i flere klikk hos leserne. Nyhetsbrevet blir sendt til 9 000 adresser. 

– Vi har et konsept som gir nye muligheter for leverandører som ønsker å nå en viktig kundegruppe. Her kan de annonsere for sine produkter og løsninger i papirutgaven, på hjemmesidene og i nyhetsbrevet. Å kombinere disse er en optimal løsning. Flere velger dette, sier Arnesen, som forteller at de nye hjemmesidene er mye bedre tilpasset lesing på mobiltelefoner og nettbrett enn den gamle løsningen. 

Mer enn 71 år med bransjeerfaring

Spjutøy fremhever at Elmagasinet er godt innarbeidet i elinstallasjonsbransjen.  

– Fagfolk leser det for å holde seg oppdatert. Nylige undersøkelser viser at de også rangerer det faglige innholdet høyt. At hver utgave har mer enn 20 000 lesere dokumenterer både behovet for og posisjonen bladet har. I mer enn 71 år har Elmagasinet fulgt den teknologiske utviklingen i bransjen. Med nye hjemmesider er vi enda bedre rustet til å oppdatere leserne.  

Les mer om følgende emner: